1 mars 2011

Min stora last jag ej vill vara utan

Som laktosintolerant är inte sortimentet så stort på bakverk och godis och tur är väl då att jag heller inte är något fans av något av det. Saker som jag dock saknar ibland är mjölkchoklad och marsipanchoklad. Delicatos chokladboll är laktosfri och en favorit av få. Tänker inte tala om hur många i veckan jag äter, bara att jag njuter lika mycket varje gång. Det är ingen bra godislast, men det är också min enda, så unnar mig det med gott samvete.

6 kommentarer:

Matilda sa...

Är din chokladboll med gott samvete, njut och unna dig det. Du är värd det vackraste av allt på den här planeten och i vårt universum. Så njut finaste, njut!

Malin sa...

Jag är glutenintolerant och har inte heller något vidare brett sortiment att välja mellan. Men säger som dig, tack och lov för att man inte är något stort fans av det heller! :) ... men så klart har man ju vissa saker man faller för lite extra... SEMLOR till exempel! Min stora bakverkslast! Mums!

Matilda sa...

Om du inte av dig själv börjar skava sadel när vägarna tillåter så kan jag ju berätta en liten sak för dig... det finns någon liten pys som om inte annat kommer tvinga dig ut :)

Malin-Charlotta sa...

Kärlek skickas i stora goda, härliga chocklad-lass, finaste Matilda!

Malin-Charlotta sa...

Malin: Då vet du hur det är, jag har dock fått för mig att det är värre med gluten än laktos, så lider med dig! Finns mer att avstå ifrån och tänka på. Du får gärna rätta mig om min känsla är fel.

Åh semlor! Det har jag inte ätit på väldigt länge. Fast egentligen gillar jag bara marsipanen.. ;-)

Kram på er tjejer!

ZtorZillen sa...

Jaså? DU också? Min stora last också!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...