2 mars 2011

Hur många timmar i veckan tränar ni?

Vi ligger alla på olika nivåer och har olika mål med vår träning. Vissa tävlar i någon specifik gren, vissa tränar för vikt upp/ned gång, muskel/stryke ökning. Andra för bättre välmående, konditionförbättring eller för att helt enkelt träffa människor. Anledningarna är många och jag brukar säga att all träning, oavsett vad målet säger, är bra för kropp och själ. För oss som har träning som livsstil plockar det på rätt bra med timmar i veckorna. Jag satte mig ner och räknade, resultatet blev 10-11 timmar effektiv träningstid. Då räknar jag från första steget på uppvärmingen till sista steget på nedvarvningen. Hur många timmar tränar ni?

4 kommentarer:

Matilda sa...

Ska nog inte ens svara på den där frågan... då kommer övriga som kommenterar detta inlägg tro att jag är galen :)så jag gör en snygg undanmanöver och säger:
Jag tränar så att det även skulle kunna räcka till ett antal normaltränande motionärer :)

Matilda sa...

Hmpf.. hålla formen. Ja, jag kan ju alltid be på mina bara knän till cykelgudarna där uppe i det blå. Men det är svårt, så jävla sjukt svårt. Ursäkta mitt språk.

Men ja, jag har ju en mycket fin magisk person vid min sida. Det är fint. Riktigt fint.

Anita sa...

Här kommer kärmors rapport som är lite till åren kommen: Gym 2-3 tim, Styrketräning 2 tim och promenader 3 tim/ veckan. Resten av tiden denna vinter har mest betått av ätande och TV tittande, som är för mig så kallade soft(f)träning. Men snart är det vår och med den kommer mera uteliv.
Tjingeling

Malin-Charlotta sa...

Det är jättebra Anita! Många slutar hälla igång så fort de blir lite äldre. De tror det är för sent vilket är jättesynd för de fysiologiska effekterna fortsätter att verka även om åldern stiger. Se som en sån sak som benskörhet, den kan du under hela livet motverka genom träning.

Fortsätt kämpa på!

Och Matilda, min stjärna. Sida vid sida, det är fina grejer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...