16 mars 2011

130 minuters träning och benen brinner

Tre pass i veckan är det dags för helvetespass. Efter en full arbetsdag är det direkt till gymmet med fem mål mat i magen och bara köra tills det inte finns en enda millimeter kvar att pressa ut. Först styrka följt av kondition. Idag var det dessutom långpass med hög intensitet vilket blev, löpning, cykling och till sist löpning igen.

Nu sitter jag här mätt och belåten och känner hur benen fortfarande är kokheta, hur det sticker och bränner under huden.  Det är som om det brinner inombords och jag är sådär härligt trött och nöjd i kropp och själ. Helt slut faktiskt, på ett bra sätt. Imorgon är det återhämtningspass med rörlighetsträning och cykling på låg intensitet sen väntar två dagars vila. Jag säger till mig själv: Jag är galen, men oj vad jag älskar mitt liv på träningsarenan.

Total tid: 130 minuter
Styrka: axlar/rörlighetsträning/uthållighet-biceps/styrka
Kondition: 80 minuter Intensitet: 50 minuter med snitt 85.9 % av maxpuls

3 kommentarer:

Matilda sa...

Det ska svida. Brinna och sticka. Då har man gjort jobbet. Och du vill väl göra jobbet?!




Vadå? Varför svarar du på min hemsida när någon anonym har lämnat en kommentar hos dig? ;) Hm. Förstår ingenting nu...

Karin - FitnessochHälsa sa...

Visst är du tokig och träningsgalen. Men jag förstår dig för det ger ju så mycket tillbaks!

Malin-Charlotta sa...

Ja, Karin, galet blir det! Haha!
Men måste säga det ska bli väldigt skönt med 2 dagars vila nu..

Matilda min vän: Jobbet är klart för den här veckan! Ses på söndag igen ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...