7 mars 2011

Första hatpasset avklarat. Och fler blir det.


Undrade om och om vad jag gett mig in på. Ben som fylldes med en galen mjölksyra, ni vet, den där märkliga känslan av ont och skönt samtidigt. Tiden ticka på, det var dags för att öka motståndet och inta position 'stå upp'. Tryck på med vad du har, tänkte jag, bit ihop och ta dig förbi. I två långa minuter pågick plågan för att sen låta mjölksyran tappas ur i fyra korta minuter. Fyra gånger var det bestämt och fem blev det. Jag ville pressa lite, lite till bara för att bevisa för cykeln att jag minsann orkade. Mitt första intervallpass på spinningcykeln är avklarat. Och fler blir det, för jag tänker hålla på tills jag vinner!

1 kommentar:

Matilda sa...

2minuters intervaller är hemska. Ungefär som 4minuters och 8minuters. Jag vet hur smärtan känns. Den sprängande mjölksyran.
Men egentligen. Och så brukar jag tänka när det svider som mest, att de få minuterna är egentligen ingenting. Ingenting av hela livet och ingenting av all kopiös tid man i sin helhet lägger ner på träning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...