12 mars 2011

Mina underbara fruktpannkakor

En lördagmorgon lyxade jag till det och gjorde pannkakor till frukost. Jag fick en snilleblixt experimentera lite med smeten och det blev ett riktigt bra draget kort!
4 ägg
2 dl mjöl + 1 dl dinkelmjöl
6 dl laktosfri mellanmjölk
250 g frysta hallon/blåbär
1 banan

Gör så här:
Vispa ihop mjöl, ägg, mjölk. Tillsätt bären och bananen och kör smeten i en Blender/mixer. Stek pannkakorna med en klick smör i pannan. Tänk på! Smeten blir lite tjockare än vanligt så ta därför mindre smet till varje pannkaka än vanligtvis. De blir också väldigt söta så sylt eller något annat behövdes inte enligt min smak. Jag skivade lite äppelbitar och la på för att få lite syrlighet men det kan man såklart variera i all oändlighet!

Lycka Till!

DSC015171298727915589

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...