5 mars 2011

Dags att sätta ner foten i Våruset!

Med bara 9 ½ vecka kvar,  har det redan börjat ryka ur löparskorna. Program skrivning är klar för att nå det mål jag har till premiärloppet den 12 Maj och jag är så fruktansvärt taggad! Det blir mitt andra vårrus genom tiderna, sist jag sprang var runt 21-22 år ålder. Tiden då var verkligen inte skrytsam, 27 + så den tänkte jag slå med minst en femma om bara kroppen får hålla sig hel. Har endast löpt ca 30 minuter i veckan nu på låg intensitet i fem veckor för att spara på lederna som fått jobbat hårt på löpbandet i vinter. Jag jobbar också in en teknikförbättring på lösteget. Istället har cyklingen fått hjälpa mig att konditionsförbättra vilket jag hoppas kommer ge ett grymt resultat!

Mitt mål är att slå denna tid och därmed sätta personligt rekord. Det är dags att sätta ner foten för oss 35 + att vi är att räkna med i löpspåret!

Anmäl dig här du också!


9 kommentarer:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Kul att du ska springa vårruset! Jag har sprungit de senaste åren, men i år tror jag inte jag kommer göra det. Men jag kommer heja på dig och hålla tummarna för att du slår ditt PB. Det tror jag att du gör!

Malin-Charlotta sa...

Tack Karin!
Det ska bli riktigt kul! Blir att träna på cykeln lite till och sen hoppas att konditionen hänger med i löpsteget :-)

Matilda sa...

Träna lite mer cykel? Nejnejnej, nu har du missuppfattat något väldigt mycket.
Och du, Vårruset, jag är sugen på att utmana dig. Två envisa ior's mot varandra... undra hur det kan sluta?

Malin-Charlotta sa...

Ja, kära Matilda. Det kommer sluta på följande vis:

Du vinner och jag slår personbästa när jag försöker hänga på dig. Kommer också spränga min maxpuls och hamna på akuten för utmattning. Haha!

Anita sa...

Ja jag är sugen på att komma och heja på Er och dig Malin tar jag hand om på mitt sätt om du blir uttmattad.
Trot om du vill men jag har oxå sprungit Vårrusen på en halvtaskig tid. Jag var inte sist och inte mitt emellan men sen.... och ett är säkert jag hatar att springa.
Kärmor

Malin-Charlotta sa...

Åh tack, kärmor! Jag kommer att ge järnet! Jag brukar säga man ska göra sånt man tycker är roligt, så hatar du att springa, låt bli. Finns så mycket andra idrotter att pyssla med. Många kramar till dig!

Malin-Charlotta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anita sa...

Ja jag tänker detsamma man ska göra det som är kul. Därför kommer du aldrig att se mig i löpspåret.
Men jag kan göra som sonen, cykla bredvid och heja på.
Kramis och tack för kramarna. De behöver jag just nu.

Malin-Charlotta sa...

Cykla bredvid och hejja på räcker mer än väl, Anita!

Tänkte det..att du behövde de där kramarna...
Ses till helgen, kärmor, då ska jag laga paj till dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...