12 mars 2011

Startskottet för vårens klädshopping har gått!

Bestämde mig idag för att plocka undan vinterjackan, som till min lycka har blivit för liten över ryggen. Med Håkan i släptåg löpte jag sedan halvt amok bland i butikerna under vårsolens förförande strålar. Det är helt livsfarligt att handla när de första vårdagarna visar sig. En vit kort jeansjacka som jag längtat efter sen vintern, ett vitt,stickat snygg-linne från H&M och ett par “dra på jeans” från Kapphal (barn..upps) fick starta upp min vårgarderob. Det var det första jag handlat på H&M sedan denna reklamdebatt vilket jag fortfarande anser vara ett förvrängt sätt att försöka sälja sina kläder på .

De följande månaderna är den heta perioden då jag byter ut hälften av min garderob, gör en rejäl utrensning som jag skänker till vänner eller bättre behövande. Jag har nämligen en gyllene regel, ingenting nytt får komma in om inget gammalt åker ut.

DSC01631DSC01637

2 kommentarer:

Malin sa...

Själv har jag precis gjort en rejäl utrensning men inte kommit till shoppingen än ;) Kul med lite nytt i garderoben!! Ha en fin dag!

Malin-Charlotta sa...

Visst är det bra att rensa ut! Jag blir shoppingtokig på våren. Det är den perioden jag shoppar som mest. Så härligt med alla nya ljusa färger och former!

Hoppas du haft en fin helg, Malin!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...