8 mars 2011

Klassisk middag på mormors vis


Date med mamma och mormor är en trevlig standard varannan tisdag. Idag var det uppdukat med fläskytterfile, ris, gele, champinjoner, morötter och gurka plus en massa andra goda grönsaker. Sist men inte minst fanns det sås till köttet, något som jag väldigt sällan äter. Sån här lyx är fantastisk att krydda vardagen med, både i sällskap och i matväg. Mormor hade så klart köpt semlor, vilket jag fick hoppa över med min laktosintolerans. Någon som blir glad över det är nog min sambo som får mumsa den ikväll istället för mig. För inte kunde mormor äta två..

5 kommentarer:

DjHawkeye sa...

Gottigott gott

Malin-Charlotta sa...

Den är du mer än väl värd, älskling.
Och tack för maten ikväll, du är alldeles bäst!

Karin - FitnessochHälsa sa...

Låter jätte mysigt att äta middag med mamma och mormor!

Malin sa...

Mm gott att bli bjuden på mat :) Skönt tisdagsnöje!

Malin-Charlotta sa...

Hej tjejer! Det är en riktig lyx jag rekommenderar om man har möjlighet. Det är underbart att bli bortskämd med lagad och framdukad mat i närhet med sina kära. Sitta och sorla om allt och inget. Det är familjekärlek!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...