27 mars 2011

Jag är krossad


Från full med energi för bara några timmar sedan är jag nu totalt tömd. Tom. Slut. Färdig. Krossad.
Tyckte jag var förberedd, att jag kunde frågorna men så ska de vända och vrida på svaren och så blir det kortslutning. Hjärnan kollapsar i ett virrvarr av termer. Måste nog ändå påpeka att valet av frågor i tentan är aningen märkliga. Man missar viktiga delar och tar med mindre viktiga. Kan jag tycka iaf.

Sitter nu på tåget med röda blossande kinder och är förbannad över de slarvfel jag upptäckt nu i efterhand. Vi får hoppas på det bästa när poängen dimper ner i brevlådan i den kommande veckan. Om inte annat, sitter jag här på tåget igen och bloggar om några veckor. Om i stort sett samma sak som idag.

8 kommentarer:

Maggi sa...

Men vad roligt att du pluggar till PT. Jag börjar min utbildning till kost och tränings- konsult till hösten. Är sjukt peppad!
Vad tycker du om SAFEs PT utbildning då?

Maggi sa...

Jag håller tummarna för dig!
Hoppas du fixar provet.

Karin - FitnessochHälsa sa...

Åh hoppas att du klarade provet! Jag tror att du gjorde det!!!! Helt säkert.

Malin-Charlotta sa...

Tack Maggi!

Utbildningen är väldigt komprimerad och intensiv, det gäller att vara förberedd med kunskaper i både anatomi, fysiologi och träningslära. Ja, egentligen så mycket som möjligt. Och sedan våga fråga om man inte förstår. Utbildningen är väldigt bra och lärorik samt uppdaterad på senaste forskningen och ska vara den bästa "intensivutbildningen i Sverige , men jag önskar att den lades på flera veckor så man hann "ta in". Jag har varit ett kolli varje gång jag kommit hem. Då har jag ändå PT-delen kvar som ska vara ngt i hästväg....

Vad kul du är inne på "samma spår" Var studerar du?

Tack Karin, för dina uppmuntrande ord. De behövs! Får svar troligen senare i veckan...

Maggi sa...

Jag valde faktiskt mellan SAFE och the academy och tog the academy då jag ville ha med kost delen också. Jag börjar ju plugga i sep som sagt men håller på och förbereder mig redan nu. Just nu läser jag mycket om kosten men jag har en bok om anatomi och styrketräning som bara ligger och väntar på mig. Tillsammans med en rad andra böcker. Jag måste vara väl förbered då jag har svårt för att plugga när jag måste...haha
Jag tycker det är så förbannat kul!

Malin-Charlotta sa...

Vad kul! Då är vi på samma bana! Hur lång är din utbildning, också intensiv va?

Det svåra för mig med SAFE är att jag jobbar heltid samtidigt som jag pluggar. Tagit tjänstledigt så det har blivit både dyrt och minimal med återhämtning. Har fått ett litet stresspåslag som gjort att jag haft svårt med inlärningen. Till hösten när PT-delen väntar ska jag vara ledigt mer både innan och efter. Till dess är det massa plugg, så mycket som hinns med!

Vi får peppa varann med läsandet. Jag brukar lägga upp fakta om träning på bloggen, men nu har jag inte haft tid att köra långa inlägg. Livet går i 220 nu. Haha!

Och visst är det förbannat kul!

Maggi sa...

Min utbildning är ca:8 månader lång, den kommer också var intensiv. det är därför som jag försöker läsa på så mycket som möjligt nu. Har ju 6 månader på mig innan jag börjar, förhoppningsvis så fastnar något litet iaf...haha. Kommer jobba heltid också, förutom när jag är i skolan.

Jag tycker VERKLIGEn att vi ska peppa varandra, skit kul ju!

Malin-Charlotta sa...

Önskar min hade varit så "lång". Jag saknar lärare att fråga när jag pluggar själv, en del går ju att googla, men det måste ju vara riktig och rätt fakta man hittar.

Man kan väl säga vi har en hektisk framtid, Maggi, med utbildning och jobb, vi får köra så det ryker!

Hoppas helgen varit kalas!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...