13 mars 2011

Innan midsommar ska jag klättra

Jag är väldigt höjdrädd, som så många andra. Så vad passar då inte bättre än att utmana en klättervägg? Det är en bra start att ta en närmare titt på sin rädsla och förhoppningsvis vinna över den åtminstone en liten bit. I somras kämpade jag mycket med min skräck för vatten i landets olika sjöar och hav, och faktiskt, efter mycket övning och ett fantastiskt kärleksfullt tålamod från min sambo Håkan, gjordes fina framsteg. Håkan och jag har en bekant som ska hjälpa oss på en fin klätteranläggning några mil ifrån stan, så egentligen är det bara att boka en dag. Och ta det där första steget..

1 kommentar:

Matilda sa...

Du kommer älska det. Att klättra. Jag höll på med det i flera år och kan ibland ångra att jag slutade. Men min förkärlek till att klättra i berg kommer jag aldrig sluta med.. det är maximerad frihet!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...