3 mars 2011

Sanctum- och jag har vattenfobi



För er som inte vet, så har jag vattenfobi. Jag tänker inte gå in närmare på det idag, men jag förespråkar ofta att man ska utmana sina rädslor. Så, det är dags för bio med Kärleken och en mycket god vän en torsdagkväll. Mit sällskap har valt film, vilket kommer bli en krypande upplevelse för mig.

När jag ser vatten på film är det som om cellerna i min kropp vill explodera ut ur skinnet, fly och lämna mig för att aldrig mer komma tillbaka. Jag skulle kunna skriva en hel bok om de känslor som uppkommer när vatten breder ut sig framför mig, om alla mardrömmar och hur jag försöker bota min fobi. Men det får lämnas till framtiden.

Filmen går i 3D vilket kommer göra effekten ännu mer verklig. Har ingen aning om hur jag kommer må efter det att filmduken släckts, men det är väl också det som är utmaningen..

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...