18 april 2012

Resultatet av mina armhävningsmål

Hur har det gått med mina mål jag satte upp den 30 Januari? Här ser ni resultatet.


25 armhävningar på bousboll i TRX  1 Mars
Resultat: 25 x 3 set

12 x 3 set + 10 kg armhävning med vikt 15 Mars
Resultat: 15 x 3 set + 10 kg 

50 vanliga armhävningar på tå 1 April
Resultat: 20 st - 90 sek vila 30 st - 120 sek vila 40 st -150 sek vila  50 st 

25 armhävningar på boll x 3 set 1 Maj
Resultat: 25 x 3 

Vad behöver vi då göra för att nå våra mål? 

Visualisera, bekänna inför andra, skriva ner, tidsbegränsa och öva


9 kommentarer:

ZtorZillen sa...

Fråga igen: Hur vet du vilken procent av hjärtfrekvensen du ska ha?

Trillingnöten sa...

WOW!! Det är ju helt fantastiskt :) Jag är så imponerad. Fokus och träna. Det låter så lätt. Har du gjort upp en plan liksom, eller bara kört som du känt vecka för vecka?

Malin-Charlotta sa...

Hej Ztorzillen! Ja det är ju inte lätt att veta, men det är kunskap jag fått ta del av i min utbildning som fystränare. Beroende på vad jag vill uppnå med min träning just det passet, om det är konditionsförbättring, återhämtningspass, distans, mjölksyreträning eller att vänja kroppen vid belastning så skiktar jag in mina pass i olika pulszoner. Det är en av de punkter jag är noga med att lära ut som tränare då det är viktigt att veta varför man ska träna på ett visst sätt. Jag stoppar aldrig ett konditionsorogram i handen på någon utan att ge en utförlig förklaring. Hoppas det hjälpte dig! Välkommen igen :) Kram!

Malin-Charlotta sa...

Hej Trillis! Ja det har jag, svarat vidare i din blogg!

StepUp 2 Fitness sa...

Har precis hittat hit från Trillingnöten! Grattis till finfina resultat! Vilka tuffa armhävningar du gör, imponerad!!!
Kram Betty!

Malin-Charlotta sa...

Tack Betty, för fina ord!

Vi ses hos dig!

klara sa...

Vilka fina resultat Malin! Jag beundrar din målmedvetenhet. Jag kan i ärlighetens namn inte göra en enda riktig armhävning ;)

Malin-Charlotta sa...

Tack fina Klara! Armhävningar är det långt ifrån alla som kan göra och många gör tyvärr fel, både killar och tjejer. Hade vi bott närmare Klara, hade jag mer än gärna hjälp dig att lyckas.

felicia sa...

oj, vågat armhävning på boll.. för mig hade bollen säkerligen åkt iväg och jag landat med huvudet i golvet och slagit ut en tand.. typ :P Klantig, jamenvisst =D

Ser ut som en bra position för en härlig variant av plankan oxå

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...