12 juni 2012

Är engelskan ett tecken?

Tror ni på att det som händer sker av en mening? Jag har nämligen drabbats av en invasion av ett " nytt " språk. För en tid sedan inledde jag ett mentalt arbete efter förfrågan av min klient som är golfproffs. Uppdraget är att lyssna på fyra ljudböcker på engelska. Till saken hör att jag inte är bra på engelska. Ett par veckor senare hör en mycket kär gammal vän av sig som flyttat till England. Det är ca 15 år sen vi sågs.

Igår nåddes jag av nyheten att jag ska få en ny kollega. Som bara pratar engelska. Vad tror ni? Försöker livet säga mig någonting?

6 kommentarer:

Anna, dunfjun@hotmail.com sa...

Jag tror det! Engelska är ett vackert språk ... Och språk är kommunukation. Kommunikation är vägen och nyckeln till så många möjligheter & upplevelser - jag hoppas att du får mycket lycka, vad som än väntar dig :)

Trillingnöten sa...

Vet du, det är aldrig för sent med språk :) Ge dig ut på nytt vatten :) Du har värsta chansen nu!

klara sa...

Absolut! Livet ger dig tecken Malin :)

Malin-Charlotta sa...

Tack Anna! Det känns otroligt spännande och det går bättre för varje dag som går! Tack för du tittade in!

Malin-Charlotta sa...

Jag simmmmmmmar, Trillis!!!!!!!

Malin-Charlotta sa...

Jag följer dom just nu, fina Klara!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...