3 mars 2012

PB i armhävningar på bousboll/TRX och målet är spikat

Jag fick bita ihop rejält för att klara utmaningen, de sista 5 var inte att leka med. Får tacka publiken som var en instruktör på Friskisgymmet, han gjorde så jag skärpte till mig lite extra.

Fokus på andning, balans, teknik och styrka, alla faktorerna måste få ta lika mycket plats i övningen, alla ska med på tåget! Den kräver sin ledare för att hålla hela vägen fram. Och vad var det nu som gjorde att jag klarade det? Jo, med handen på hjärtat:

skapat en inre bild & visualiserat målet 
tillkännagivit målet för er
satt upp en tidsgräns ( 1 mars)
tränat för att nå  dit jag siktat

25 reps x 3 set på bousboll i TRX 
2 minuters vila mellan seten 

Här får ni använda fantasin då jag inte lyckats ta några foton på Armhävning  i TRX på bousboll.
In med fötterna i TRXén, sätt kroppen i armhävnings position som den översta bilden, fast med händerna på en bousboll. 

9 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Vilka bra tips! Har faktiskt skaffat ett Func Gym training band, som TRX fast billigare. Så nästa vecka sätter jag igång med det. Suger åt mig alla tips och tricks! Ska bli spännande!

LinaTriathlet sa...

Starkt jobbat!! Grattis till PB!:)

Suzan sa...

Har svarat på din kommentar inne hos mig =)

Malin sa...

Du är så stark tjejen!

Hoppas verkligen underbenet blir bra snart!! Tur att du har proffshjälp.

Ja segt att vara hängig, men orkade iaf rensa frd o åka till tipp sen stapla lite ved i solskenet. Tänker inte bli sjuk :) Ha en fortsatt fin helg du med!

Malin-Charlotta sa...

Vad härligt, Trillis, din hemma träning kommer att bli grym!

Malin-Charlotta sa...

Tack Lina! Känns starkt! Nu tar vi nästa mål-sväng!

Malin-Charlotta sa...

Tack Suzan, då ska jag titta in hos dig :-)

klara sa...

Du är riktigt stark Malin :) Jag är imponerad. Antar att det blir svårare och mer instabilt att göra armhävningarna på bollen :)

Karin - FitnessochHälsa sa...

Wohoo! Bra jobbat! Grymt stark är du! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...