21 oktober 2011

Jag väljer guldregn


Fotot är taget denna kalla men vackra fredagsmorgon på mitt jobb

Vi står varje dag inför ett val hur vi vill se på vår tillvaro. Minusgrader och frost på bilrutan gör att vi kanske suckar djupt när vantar och isskrapa slåss om uppmärksamheten. Kylan biter tag om våra kinder och vi längtar redan till våren. Vi önskar tunna sommarklänningar och het sand under bara brunbrända fötter. Vi missar hela nuet för vi hellre vill vara i framtiden. Eller det som en gång har varit.
Lyft istället blicken från din insida och se vad som verkligen möter dig. För precis när kylan lamslår landet, står de där vackra och stolta med sina guldskimmrande löv. Naturen bjuder på ett riktigt guldregn i morgonsolens uppgång. För visst kan det vara så, att istället för att se detta magiska underverk, tänker vi : Jaha, nu vissnar löven också ......

4 kommentarer:

Trillingnöten sa...

PRECIS vad jag behövde idag! Jag förbannde den där jäkla isen på rutorna i morse och den hala vägbanan...men tänk motsatsen, på det positiva. TACK!

Malin-Charlotta sa...

Det är så lätt att 'halka dit' , Trillis, åh tillbringa hela vintern i en halkig uppförsbacke istället för en fartfylld och härlig nedförsbacke :-)

( bland undrar jag var alla ord kommer ifrån haha)

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Helt sant, Malin-Charlotta! Så mycket bättre att tänka positivt! Det vinner man på. Helt klart!

Malin-Charlotta sa...

Hej Karin!

För första gången på länge (eller kanske för alltid, jag vet inte) så ser jag fram emot vintern. På riktigt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...