2 februari 2012

Jag vann! Läs mitt bidrag om hur du får tid att träna!

Linn Drivkraften anordnade en tävling för några veckor sedan där hon vill vi skulle dela ut våra bästa tips till att finna tid till träning! Jag la ut mina råd som bygger på min livsfilosofi och av 235 personer plockade hon mitt bidrag. Det, mina vänner, firade jag genom att sträcka armarna rakt upp i luften hemma vid datorn med ett Wiiii till tjut. 

Här är min motivering: 

När folk frågar mig om tid och träning har jag en fras som jag älskar: "Tid finns ALLTID, det är bara frågan om vad du vill göra med din tid". Det brukar ge blandade reaktioner och diskussioner vilket jag tycker är bra, för då har det skapat en första reflektion hur viktig deras tid är. Sedan följer några riktmärken:

1) Hitta DISCIPLINEN inom dig och träna på den varje dag i alla angelägenheter, det kommer att hjälpa din träningsdisciplin
2) Hitta en träningsform som ger dig GLÄDJE istället för ett måste
3) Sätt upp RIMLIGA MÅL, överdosera inte i början.
4) Lär dig säga NEJ till saker som du egentligen inte vill göra och som inkräktar på din "planerade träningstid" , TÄNK PÅ DITT EGET BÄSTA istället för andras, genom att unna dig EGEN tid för att förbättra ditt välmående.

Det bästa var nu inte att vinna tävlingen och de kläder som lottades ut. Nej det var att jag fick och får möjligheten att föra sprida budskapet vidare genom min vinst. Min önskan är att det leder till att fler lyckas i sin målsättning. 

Det gör mig Lycklig! 

Om ni vill se vinsten går ni in på Linns blogg

Tusen tack än en gång för Du valde mitt bidrag, Linn! 

16 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Stort GRATTIS! Vad roligt!! Jättebra motivering!! Njut och fira!! :)

ZtorZillen sa...

Grattis! En reflektion: har du någonsin dåliga dagar eller är det så att du medvetet väljer att inte skriva om det negativa? Ibland känner jag att när andra säger hur duktig man är så skapar jag en inre press på mig själv att inte ha dåliga dagar, vilket i sig skapar dåliga dagar...om du förstår vad jag menar? Känner jag svamlar...

Malin-Charlotta sa...

TACK LINA! Jag lovar att fira! Och för det goda budskapet vidare.

Viktkamp sa...

vi delar filosofi! =) Du var värd den vinsten =)

Malin-Charlotta sa...

Tack ZtorZillen!

Det är en mycket tänkvärd reflektion. Självklart har jag grå dagar, är en känslomänniska och med det följer mycket av det mesta. Jag har skrivit om det i min blogg vid några tillfällen, men på ett väldigt filosofiskt vis, då det är mitt sätt att bearbeta. Texterna blir då väldigt djupa.

Sedan väljer jag ibland, som du skriver att lämna det dystra utanför min blogg, då jag vill det ska vara en ljus plats för mig och mina läsare. Det blir även ett aktivt val att se det positiva i det dåliga, genom att lyfta fram och skriva om det som ÄR bra. DET gör, att jag inte fastnar i de negativa tankarna utan automatiskt börjar se det det som faktiskt fungerar genom att skriva om det. En slags metod alltså.

Och visst är jag positiv till naturen men jag är också trygg i mina grå stunder, för jag vet av erfarenhet att även om det är illa en dag, så kommer det inte alltid att förbli så. Och det är väl ett slags optimistiskt grundtänkande...om jag funderar vidare.

Om att känna en "positiv stress bild" förstår jag vad du menar mycket väl, jag har varit där, men är inte där längre. Oj vad långt det blev! Jag är hopplös, haha!

Tack för din fråga och varmt välkommen med mera om du vill! Kram!

Malin-Charlotta sa...

Vad härligt Viktkamp! Den tar oss framåt!

Tack & Kramis!

ZtorZillen sa...

Du förstod vad jag menade! Kändes som jag snurrade in mig lite. Tack för bra svar!

Trillingnöten sa...

Jättegrattis!! Det är du värd! Vilka toppentips du kom med!!

Malin-Charlotta sa...

Jag är helt med på dina noteer, ZtorZillen. Jag gillar din uppriktighet att fråga om det du reflekterar över!

Malin-Charlotta sa...

Tack Trillis! Dela med dig av tipsen, vi vill få fler att lyckas!

♥ Sojka ♥ sa...

GRATTIS!!! :)

Jätte spännande med möten! :)

Vad bra. Jag fattade först inte att det var du. Men nu vet jag och ska svara på det snart. ;)

Kram!

Malin-Charlotta sa...

Tack Anne-Sofie!

Du är välkommen med funderingar!

Karin - FitnessochHälsa sa...

Stort grattis! Underbart att du får föra vidare dina kloka ord och att du valdes ut alla bidrag!

Se till att fira rejält nu! Kram

Malin-Charlotta sa...

Ja, det är jag jätteglad för, både till vinst och budskapsspridning!

Och jag firar med en god hemmagjord kycklingsallad & ett glas smakfullt vin till ! Kram Karin!

superSHEro sa...

Grattis till vinsten och visa ord! :)

Malin-Charlotta sa...

Varmt Tack SuperSHEro!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...