19 november 2010

Tuff men självklart beslut

Har inte ens tänkt tanken förut, men idag ( läs igår torsdag) efter mitt träningspass stod det helt solklart, efter att jag avbrutit passet när knappt halva tiden gått. Hösten har varit tuff och jag har brottats med energitjuvar som tagit kraft från träningen. Jag har inte kunnat träna efter det upplägg som jag önskat enligt mitt schema, kroppen har inte velat det jag velat, vilket den sagt ifrån med olika symtom. Någonstans på vägen dränktes glädjen och när den försvinner i bänkningen blir det bara prestation kvar.

Så efter SM som nu är stundar om 8 dagar tar jag en bänk-paus. Styrketräningen fortsätter som vanligt men jag kommer hålla mig borta från bänkpressen så länge som det krävs för att hitta tillbaka till det som en gång var det roligaste jag visste. Det kan bli två veckor eller en månad, jag har ingen aning. Någonting är det som inte stämmer och jag måste ta reda på vad, innan jag fortsätter och kanske drar på mig en ny skada.

Det ska bli roligt att göra lite andra saker i min träning. Nya bål-övningar väntar som jag lärde mig under SAFE-utbildningen, ska köra olika sorters löpning och gå tillbaka till min rehab-träning för att känna in de svaga delarna i min kropp. Få kroppen att fungera tillsammans med min vilja. Ska bli skönt att bli  mer fri i träningen och framförallt: Det ska bli roligt.

                      Så här ska det kännas när jag bänkar!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...