6 november 2010

Våga promenera långsammare

En av mina förändringar till en mindre stressad tillvaro. Kan berätta att detta var inte så enkelt som det låter. Jag kom om och om på mig själv att öka på takten till det jag var van vid att göra: promenera som om jag hade eld under fotsulorna. På vägen till skolan la jag till en regel, att undvika att titta på klockan. Väl framme, tio minuter tillgodo för ovanligheten skull, var jag varken svett eller hade andan högt upp i bröstkorgen. Promenaden till min aktivitet blev istället för en stressad upplevelse, en behaglig promenad i den friska höstluften med solen som sakta steg framför mig. Så mitt råd är, våga promenera långsammare, se vad som händer om du slår av lite på takten om du är van vid att flyga fram i 200 km/timme. Jag lovar, det gör gott både för kropp och själ.

               Små förändringar kan göra stora underverk

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...