5 november 2010

Ett nytt rekord togs ikväll på SATS

Vilken vecka det här är! Bästa investeringen både kunskapsmässigt och träningsmässigt. Sista passet ikväll på "kändisgymmet"och jag slog till med att klara en övning som jag aldrig kunnat göra mer än 1 st. Chins. Jag gjorde dock inte med brett grepp eftersom min kiropraktor avråder från det pga min gamla axelskada, men smalt grepp får jag göra så länge jag orkar hålla axeln i ett lateralt läge, dvs bakåtvinklad. Efter ha tränat upp stabiliteten i mina skuldror genom olika övningar, en starkare baksida av axel och en mycket bättre elasticitet i samtliga muskelleder orkar jag nu lyfta min egna kropp utan hjälp på ett korrekt vis upp mot tyngdkraften och med hakan över stången. En helt magisk känsla!
Jag slog till med serien: 8 st x 3 set så jag kommer antagligen ha en fruktansvärd träningsvärk imorgon. Men rakarns vilken lycklig tjej det är som kommer att somna som en prinsessa inatt!


                       Bad en snäll studentkollega ta ett bildbevis!

2 kommentarer:

DjHawkeye sa...

Starkaste tjejen. Ser riktigt bra ut

Malin-Charlotta sa...

Tack älskling :-) Fick reda på idag att 8x3 set var riktigt bra. Har ju inget att referera till...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...