24 november 2010

Nya Friskis & Svettis på Öster

Idag åkte bilen direkt till Nya "Friskis" på Öster för att kolla läget då jag annars håller till på "Friskis på stan". Nytt, fräscht och luftigt med stora ljusa lokaler. Härliga soffgrupper utanför salarna där det flockades människor i väntan på att få starta sin gruppträning. Allt verkade väldigt genomtänkt och funktionellt. I alle fall nästan allt.

Trampade runt en stund innan jag hittade till min plats på stretchmattan för att starta upp med 45 minuters rehabövningar. Bål, axlar och bröst fick sin välbehövliga del i ett lugnt tempo för att smygstarta läkeprocessen. Var lite stel till en början men sen kom kroppen igång och det kändes riktigt bra.


Sedan väntade ett konditionspass och där blev det problem eftersom jag skulle löpträna 7 kilometer. Hur tänker man när man startar upp ett helt nytt gym med över över 10.000 medlemmar och bara installerar 3 löpband? 

 Det löste sig naturligtvis med lite väntan och 20 minuters ivrigt trampande på crosstrainern, innan bandet blev ledigt. Hade en otrolig ork idag, antagligen ligger mycket överskottsenergi och puttrar eftersom jag inte tränar hälften så hårt nu pga min skada. Härligt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...