1 november 2010

Teknkändring gav PB i bänkpressen

Söndagkväll och tung bänkpress på schemat. Väldigt fräsch i kroppen efter vilan och taggad till tusen att pröva den nya tekniken som VM-mästarinnan 2010 Sandra Lönn inspirerade mig till under förra helgens träningsläger. Jag har tidigare bänkat med vikter under fötterna dels för att skona ryggen och för att jag har lite korta ben. Det har dock resulterat i att jag inte lyckas hålla rumpan kvar i bänken, vilket krävs för att få godkänt lyft. Så bort med vikterna, vilket ändrade vinkeln på bäckenet så rumpan lättare kunde ligga kvar. Jag fick en bra styrka i hela kroppen och lyften kändes väldigt stadiga. Dagens serie bjöd på flera personbästa. För första gången drog jag till med en trea på 50 kilo och det efter att jag kört 50x2x2 set. Personbästa är fetstils-markerat.

Min serie: 30 kg x6-40kg x3- 45 kg x1- 50 kg x2x2x3- 47.5 kg x4- 45 kg x8- 40 kg x10



Vi filmade den nya tekniken när passet var klart, så jag lättare kan se vad som behöver förbättras. I början ser det ut som rumpan lyfter men när Håkan sedan byter vinkel på kameran ser man tydligt att den ligger stadigt på bänken. Här tar jag 10x40 kg.

2 kommentarer:

DjHawkeye sa...

Duktig tös :-) Puss

Malin-Charlotta sa...

Ingen duktig tös utan dig! Puss bästa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...