29 november 2010

Se men inte röra

Idag drog rehabiliteringsprogrammet igång på allvar, efter ha smygstartat redan förra veckan. Som en längtansfull femåring dagarna innan julafton, smög jag runt bland de nya vikterna på Friskis & Svettis/ Öster och tittade och tittade.

På programmet stod 40 minuters rehabträning med koncentration att stabilisera skulderbladen och öka rörligheten i axlarna. Inga tunga vikter. Inte ens känna på en hantel. Jag tänkte: Kan ju vara så tufft envis och målmedveten när jag tränar, så nu gäller det att utnyttja den förmågan, fast åt andra hållet. Dvs låta bli. Efter mitt pass var jag så nöjd och stolt. Kroppen kändes riktigt bra och jag hade lyckats skjuta upp min julafton till framtiden...


                  Nya snygga vikter på Friskis & Svettis Öster

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...