12 november 2010

Någon som vet?

Väl uppe i luften är det inte så mycket mer man kan göra. Bara sitta och titta ut genom fönstren och försöka hitta något vackert att vila ögonen på, inte en så enkel sysselsättning om man är flygrädd. Man får dock chansen att se världen från ett nytt synvinkel och det är ju egentligen lockande nog. Molnen tonar upp sig likt stora härliga bomullstussar i olika dess former och tror inte jag är ensam om att någon gång fantiserat över hur det skulle vara att ligga och vila med benen i kors på ett stort moln. Väl uppe i drömmarnas land med kinden vilande mot Håkans axel och hans hand i min, somnade jag. Helt obegripligt med den spänning som fanns i kroppen. När jag efter en stund vaknade sov mina båda ben och då funderade jag genast på vad som egentligen händer när en kroppsdel somnar. Någon som vet?

3 kommentarer:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Skönt att du fick sova bort lite av flygresan. Nej, jag har ingen aning vad som händer i kroppen när en kroppsdel somnar...

Malin-Charlotta sa...

Ja, det var jätteskönt med lite sömn! Jag får kolla upp de sovande kroppsdelarna och återkomma om jag hittar något kul, Karin.

DjHawkeye sa...

Parestesi heter det och är en känsla av stickningar i huden som beror på en klämd nerv.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...