20 november 2010

Bröt träningslagen

Jag har en regel. Folk brukar fråga mig hur jag alltid kan ha sån karaktär och komma iväg träna när jag ofta redan jobbat fysiskt med kroppen på något vis på mitt jobb. Eller en lördag och söndag när en del vill ha ledigt från gymmet för att få fri tid till annat. Om vi bortser från all glädje till träningen, alla de andra fysiologiska och psykologiska positiva effekter träning har på hälsan, så svarar jag följande:

-Jag har en regel. Jag hoppar aldrig ett tränings pass. Står det på schemat så gör det. 

Lördag eftermiddag och löpning och bålträning var tanken. Och precis, det blev bara en tanke. För första gången på så långt att jag inte minns när, så hoppade jag träningen idag. Efter en jättetrevlig lunch med min kära svärmor Anita föll jag i ett härligt koma framför tv´n . Och somnade på Håkans axel. Kroppen kände inte alls för att springa, den ville hellre ligga upp och ner i soffan.

Min kiropraktor sa till  mig igår: Du är inte alltid så snäll mot din kropp. Kanske var det de orden som lagt sig som en dimma i huvudet. Jag tänkte skulle bli lite snällare . Vi är ju ändå ett enda stort samarbete på livslång basis, jag och kroppen.

Kiropraktorn hade mycket att säga igår, både bra och dåliga nyheter. Men det tar vi imorgon. Nu ska jag fortsätta slappa i soffan hela kvällen framför den ena filmen efter den andra.

           Ska lägga in såna här underbara stunder lite oftare i mitt liv.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...