8 november 2010

Livskvalité

Efter sju dagars högintensivt studerande tänker jag glida in i ett lugnare tempo ett par dagar. Unna mig själv att slappa i soffan och glo på någon tv-serie med meningslöst innehåll. Kanske gå igenom alla avsnitt med Two and a half men  som jag faktiskt gillar att titta på ibland när jag behöver vila hjärna och låta skrattet flöda fritt. 

Snegla ut genom fönsterrutan och se solen skina utan att känna ångest för att jag inte vistas under dess stålar. Gå en sväng på stan och shoppa något vackert som jag säkert inte behöver, men bara måste ha. Njuta av musikendorfiner samtidigt som jag slurpar en god egentillverkad blåbärs smoothie. 

Slippa laga lunch för att istället njuta av färdiglagat med i sällskap med min Håkan på någon av stans lunchrestauranger. Dra till gymmet precis vilken tid jag vill på dygnet istället för att stressa iväg direkt efter en lång arbetsdag. För att inte tala om ordet sovmorgon. Detta tänker jag toppa med att åka på en weekend resa till Paris med stora kärleken lagom till helgen.


                                   Detta är livskvalitet


                         

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...