2 november 2010

Lokalsinnet är som ett paket utan innehåll

Man kan säga att det gick " sådär" i morse. Kan också tala om att taxi i Stockholm är ruinerande dyrt. Med gott om tid började jag promenera de ca 3 kilometerna till SAFE för min andra skoldag och halvvägs framme fick jag av någon underlig anledning för mig att vika av. Tyckte jag kände igen mig men efter en stund blev vägen lite väl lång och klockan hade också börjat ticka vansinnigt fort. När jag insåg att jag gått helt galet efter ha tagit lite vänster, tillbaka, lite höger osv, gav jag upp. Jag hade ingen aning om vart jag var. Nu så här i efterhand fattar jag inte varför jag ej använde kartan Håkan så snällt skrivit ut åt mig. Men ska ju vara så envis och duktig ibland...

Slank in på närmsta fik där jag med mina stora hundögon frågande: Snälla kan ni hjälpa mig att ringa efter en taxi?  Underbara var tjejerna som på fiket ringde taxi och chauffören kom efter femton minuter ( kändes som en timme!) till min undsättning.

Tio minuter försenat trillade jag in på utbildningen där alla var i full gång med att göra övningar på varann. När alla var samlade igen på sina platser, räckte jag upp handen och sa: Jag vill be om ursäkt för jag kom sent. Jag hittar inte så bra här i stan, så gick vilse och fick tillslut ringa efter en taxi. 
Därmed var samtalsämnet igång för dagen och jag kommer antagligen för resten av veckan vara den lilla, förvirrade lantisen från Örebro.


                                                        Taxi a la Stockholm.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...