1 november 2010

Lantisen har landat i storstaden

Första dagen är avklarad på SAFE Eduiacation och jag är helt sallad i skallen. Från 8 timmars utomhusjobb med frisk luft och fysisk aktivitet till  8 timmars stillasittande i en skolbänk. Det var helt klart ett tag sedan man studerade. Funktionell anatomi var dagens första lektion och jag har fått höra stavelser jag inte trodde fanns. Trots ett envist tränande och ett gediget intresse inom min sport, inser man vad lite man kan. Vi har bl a gått igenom skelettets delar/funktion, muskelns uppbyggnad/arbete, olika typer av leder och dess funktion. Undrar hur mycket av de där som jag verkligen minns?

När dagen var slut kl 18.00 kom Håkan och hämta mig vid SAFE. Tillsammans promenerade vi till hotellet vilket tog ca 25 minuter. En tjej som jag hittar inge vidare i storstaden, så en guidad tur var varmt välkomnat. Försöker memorera vägen när jag ska tillbaka imorgon bitti.....
Med lite mat i magen på hotellet så blev det kramkalas innan Håkan for åter hem till Örebro. Nu väntar många långa dagar som jag kommer längta efter hans varma sällskap.

Nu ligger jag på hotellet och blickar på skolpärmen mellan bloggandet. Vi har hemläxa till imorgon. Bara att bita ihop.

                                      Trött men nöjd efter åtta timmars anatomiplugg.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...