15 november 2010

Mitt bästa bänklyft på 52.5 kilo

Efter semester och träningsvila i fyra dagar smög jag igång kroppen igår med en joggingtur på 8 km och lätt styrka på hinderbanan inför dagens bänkpass. Med bara tolv dagar kvar till SM så hoppades jag att formen skulle dyka upp då den tyvärr lyst med sin frånvaro under senhösten. Kände mig lite seg och stel efter allt sittande på trånga flygplan, men under passets gång piggade kroppen på sig. Äntligen kom idag mitt bästa lyft på 52.5 kilo, då jag än inte känner mig säker på den vikten. För första gången upplevde jag att det fanns mer att ge.

Min serie: 
40 kg x 6 
45 kg x 6 
50 x 2 
52.5 x 1 
50 x 2 
45 x 6 
40 x 8







Under tillbaka gången tränade vi teknik under explosiva lyft (långsamt ner/explosivt upp) på 45-40 kilo och efter det några tunga hantelpress på snedbänk. Triceps fick en riktig genomkörare med två övningar i pyramidträning. Vanligtvis tränar jag inte bröst och triceps ihop, då jag vill ha full träning på min tricepsmuskel på ett enskilt pass. Håkan piskade på mig medans jag tog i för kung och fosterland. Just då var han inte så populär, men minuterna efteråt var hjälpen väldigt värdefull. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...