4 december 2010

Värdefull kunskap

Igår svängde jag in hos en blomsterhandlare i stan för att beställa ett arrangemang. Efter en stunds tittande valde jag en stor skål av glas på fot som fylldes med mossa och stenar i olika kulörer. Den täcktes med tre gröna växter, två sorter av Echeveria  i olika former och höjder och en murgröna som slingrade sig runt de andra blommorna. Små smala guldstrån stacks sedan ner i stenbotten och böjdes i mjuka bågar över arrangemanget som till sist slogs in med selufan med guldband. Oerhört fint och stilrent.

Jag skrev ett kort: Stort Tack till Ryggcenter och Johan för stöd och hjälp till ett friskare liv. Ingen SM-medalj utan dig!

Jag tänker ofta på de personer som betytt mycket för min rehabilitering under åren. Utan dom hade mitt liv sett väldigt annorlunda ut. Visst är det ens egna ansvar att ta tillvara på de insikter och verktyg som kommer till en genom hjälp, men utan deras kunskap, tålamod och engagemang skulle man fortfarande köra omkring på en halkig vinterväg i ständigt mörker utan lyse. Jag är tacksam för allt jag får lära mig och det härliga med den ständiga resan är att den aldrig tar slut. Kunskap om kropp och själ kan man aldrig få för mycket av.

2 kommentarer:

Anita sa...

Så sant som det är sagt!
Som vanligt se jag oxå olika saker i dina bilder. Ser du samma som jag i bildens övre vänstra hörn, där ser jag ordet SM bildat av molnen.
Ha en bra dag!

Malin-Charlotta sa...

Intressant! Men faktiskt, om man vrider huvudet lite åt höger, då ser man det :-)

Ha det mys i de Småländska skogarna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...