3 december 2010

Nu ska isen hålla!

Äntligen! Efter en höst med branta uppförsbackar i form av stresspåslag och skador fick jag idag så mycket positiv respons att jag var tvungen att hämta andan. Fredagen bjöd på besök hos kiropraktorn och en genomgång av kroppen och rehabiliteringsupplägg. Det blir många nya inslag i träningen med ett helt annat schema än tidigare, men det återkommer jag till. Framförallt var axlarna på topp nivå både i rörlighet och fästen. Eller som Johan sa: Det är så bra, eller rättare sagt fantastiskt bra! 

 Jag fick bl a göra armhävning på pilatesboll med fötterna högre än ryggen ( man lägger dom på en hög bänk) och för två veckor sedan klarade jag inte av det utan att tappa skulderbladen och därmed hela stabiliseringen av axelleden. Efter ha tränat på bollen i nu två veckors gick övningen klockrent. Det är oförskämt bra, sa Johan och log med hela ansiktet. Balans och stabiliseringsmuskler har börjat hitta sin funktion och med fortsatt träning kommer kroppen i framtiden vara 100 % funktionell.

Jag är så glad, har känt att vilan i kombination med rehabiliteringsövningarna har gett resultat men jag vågade inte riktigt hoppats på att det skulle vara så här bra! Så nu är det bara att fortsätta in på den nya vägen och lära sig mer om kropp och själ!

                        Nu ska jag se till att kroppen håller

2 kommentarer:

Marie-Ann sa...

Härligt att det går framåt!Själv hållt på med stabiliseringsträning och det tar sin lilla tid men attan så gott det är när det ger resultat:) Fortsätt kämpa:)

Malin-Charlotta sa...

Hej Marie-Ann och varmt välkommen!

Har sysslat på med olika typer av träning i största delen av mitt liv, men nu har en helt ny värld öppnat sig genom stabiliseringsträningen. Nu börjar man förstå vad saker och ting handlar om. Härligt det gått framåt även för dig, fortsätt kämpa du med :)!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...