1 december 2010

Guldkantade insikter

Hade ett telefonsamtal idag med min kiropraktor, Johan. Han frågade lite om hur det gått under SM och hur kroppen svarat på vilan. Sa jag var jättenöjd trots uteblivet personbästa på SM och att det var en bra tävlingserfarenhet till nästa år. Jag poängterade jag inte lyft en hantel på snart två veckor varav han sa: Och hur känns det? Jag stannade upp lite och svarade: Det känns skönt. Som om kroppen läker. 

Blev förvånad själv över mitt svar men insåg efteråt att flera goda insikter fallit på plats tillsammans med min nya skada. Det är som att motgångarna ibland måste rada upp sig för att man ska förstå sitt bästa.

Johan verkade oerhört nöjd med mitt uttalande och nu ser jag verkligen fram emot vad denna motgång har att lära om mig själv. Kanske sätter den ännu mera guldkant på tillvaron, precis som skimret från denna morgons soluppgång. Helt förtrollande vackert.

3 kommentarer:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Vad skönt att du känner att du har fått ett gäng goda insikter med dig!

Malin-Charlotta sa...

De damp ner som små förtidiga julklappar. Nu är det bara att använda dom i praktiken!

Anita sa...

Jag håller med Karin!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...