9 december 2010

Trotsar det praktiska


Man kan inte köpa vita stövlar, de kommer vara fina i en vecka. Man kan heller inte köpa vita termobyxor, snön är inte ren även om det ser så ut och min bil som jag ska kravla mig in och ur varje dag är full med vintersmuts. Men, termobyxorna är redan inköpta och nu tänker jag slå till på stövlarna också! Jag trotsar det praktiska och ger mig själv snygga kläder denna vinter precis som jag vill ha dom. VITA!

Sist men absolut inte minst, vill jag tacka min underbara väninna Carina för rådet att unna sig snygga funktionella kläder även på vintern (man handlar ju en del på sommaren??).  Hon kommer som en varm sommarfläkt med sina kloka insikter precis när man behöver dom. Tack vare hennes råd blev nu tillvaron ljusare i mörkret och istället för att känna mig som en påpälsad mumie känner jag mig nu som en lättklädd vinterälva. Med ett visst inslag av livlig fantasi...

1 kommentar:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Låter som en bra idé att trotsa det praktiska! Man vill ju vara fin på vintern också ju!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...