22 december 2010

Designar och syr min julklänning

Juldagen bjuder på fest hos en god vän och findressen ska på! Jag är så less på alla klänningar i butikerna, tycker de ser likadana ut och de saknar det där 'lilla extra'. Jag vill ha glitter i jul, en riktig partyklänning som skiljer sig från mängden. Så, trotsar mitt dåliga sy-tålamod och desigar en egen dress. Tyget är inhandlat och ligger hemma och väntar. Bjuder på ett smakprov. Ska bli intressant och se hur jag ska få ihop sytimmarna bara, tre dagar kvar och första tråden är ännu ej dragen...

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Spännande! Önskar jag kunde sy, oftast har man en bild i huvudet som man sen inte hittar i butik. Kul om du lägger upp bilder sen när du är klar!
Julkramar från Lovisa!

Malin-Charlotta sa...

Jag gillar inte att sy, men har faktiskt en 3-åring textil och beklädnad (nu tror jag det heter kläder och mode)i gymnasieutbildning. Så jag kan, men har sämst tålamod....

Och bilder kommer!

Julkramar till dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...