2 december 2010

Nytt PB i Jägarvila!

Jag brukar alltid tänka när jag råkar ut för en skada: Det finns alltid någonting jag kan träna, kroppen stannar inte för bara för att axlarna behöver rehabilitering. Med det i tanken har jag därför satt upp några små mål under min rehabfas, dels för att göra träningen mer inspirerande.

Idag efter min rehabträning för överkroppen var det dags för ett delmål, Jägarvila. Det var ca en månad sen sist. Tufft motiverad och med "Alexandra Burke All Night Long" i lurarna satte jag mig mot en vägg på gymmet. Med tuff målmedvetenhet och en otroligt ork i positionen kom jag över min 6 minuters gräns som varit målet under hösten. Den här övningen är utmärkt för mig då jag får utlopp för min envishet så ikväll sprängde jag mitt förra rekord med 1:34 minuter! Nöjd och full av energi sladda jag hem från träningen och lagade en fin middag till mig och sambon. Detta var en välbehövlig medvind i träningen!

Sluttid: 6:03

För er som inte vet vad Jägarvila innebär kommer här ett inlägg från en mycket inspirerande och sund blogg som jag följer. Fitness och Hälsa





4 kommentarer:

Anita sa...

Måste testa och se hur länge jag kan sitta mot en vägg utan att falla ihop som ett korthus.
Mycket inspirerande och vacker bild du har tagit på naturens skönhet. En skönhetsupplevelse som finns i vår närhet och som vi allt för ofta inte ser utan rusar förbi. Vem/vad är boven ...... stress, girighet?!

Malin-Charlotta sa...

Tänk på att utföra övningen korrekt så du inte gör illa kroppen. Kan visa dig när vi ses, eller så tittar du in på länken till Fitness och Hälsa (Karins blogg).

Jag har lovat mig att när samhället snurrar fortare ska jag snurra långsammare och även försöka lära mig att njuta av vintern. Att fota är ett sätt.

Karin - FitnessochHälsa sa...

Vad imponerad jag blir av att du lyckades sitta så länge i jägarvila! Det är ju grymt jobbigt ju!

Malin-Charlotta sa...

Tack Karin! Jag är förvånad själv, planerade slå mitt gamla rekord på drygt 4 minuter men var oerhört stark igår. I såna här statiska övningar får jag bra utlopp för min envishet. Passar mig helt enkelt :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...