5 december 2010

Jag lurade mig själv

Förundras lite av hur vi kan lura oss själva till att prestera bättre genom att minnas fel eller kanske rentav inte ha full koll på hur mycket vikter som exakt är på stången. I fredags kände jag för ny test på 5 kilometer då det är två månader sen som jag försökte mig på ett personbästa. Gillar egentligen inte löpbandet på gymmet, saknar den friska syrerika luften och den härliga naturen. Men löpa i snön faller mig inte för då jag säkert skulle trassla in fötterna i snöflingorna och halka. Och några fler skador tackar vi nej till!

Tyvärr missade jag mitt gamla rekord med fem ynka sekunder pga av att jag planerade min löpning i underkant och sprang för långsamt i början. Orken fanns på slutet av loppet med tiden tog slut.

Jag för ingen nämnvärd statistik över min träning. Jag har det mesta i huvudet med vikter och tider och faktum är att jag numera har min blogg som träningsdagbok om jag vill leta efter någon särskilt. Däremot hämtar hjärnan fel minne ibland både på gott och ont. Som i fredags.

Mitt gamla PB: 23:5o (som jag av någon anledning trodde var 23:22)
Mitt nya PB: 23:27


          Slog mitt gamla PB med 23 sekunder utan att veta om det

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...