23 december 2010

Julklappsutdelning: Nytt PB på 10.000 m

Sista passet innan julhelgen och tänkte dra ur kroppen rejält inför kommande fyra dagars vila. 10.000 meter löpning och jag satte målet högt med de första kilometerna på 5:oo/km, kände mig i riktigt bra form. Efter sex kilometer ökade jag till 4:48/km och sen var det bara att hålla i och orka öka så mycket som kroppen förmådde.

När väl målet var nått var jag blodröd i ansiktet och svetten rann i floder nedför nacken. Bandet fortsatte röra sig under fötterna trots att det stod stilla. Jag var väldigt nära mitt absoluta max och benen värkte av värme och ansträngning.

Det gamla rekordet slog med 3 minuter och 7 sekunder. Jag hade lyckats med mitt mål, att löpa milen under 50 minuter. Bästa träningsjulklappen blev ett nytt rekord.

Sluttid: 47:59

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...