29 december 2010

I bassängen på Haga badet

Dags för crawl-lektion med sambon Håkan. För mig som nästan aldrig doppat huvudet under vattnet, är detta inte enkelt. Jag är nämligen väldigt rädd för vatten. Ibland känns det som om hela huvudet ska fyllas med klor vilket det också gör när jag drar in luft för tidigt. “Du måste vänta tills du är ovanför vattnet igen” säger en mycket pedagogisk och tålmodig Håkan när han försöker lära mig att pressa ut luften ur näsan under vattenytan.
Det blev mest skratt i bassängen idag, jag försöker “sprattla” med benen när jag tar mina crawl-tag, vilket blir någon märklig kombination av bröstsim och crawl-sim. “Jag har aldrig sett någon göra sådär” skrattar Håkan högt. Själv fokuserar jag mig på att ta mig framåt fortast möjligt (som alltid) och fort går det. Med min egna lilla stil och med en och annan kallsup på köpet.
DSC00900  DSC00895
Så här vackert är det om man väljer att bada på kvällstid. Fullt med tända ljus och stämningsfull musik.
DSC00897
Det här fotot är dock inte lika vackert men här går funktionalitet före “snyggo”! (*asg*)

4 kommentarer:

DjHawkeye sa...

Snyggo i bassängen var bäst!

Malin-Charlotta sa...

Hon har bästa simläraren!

Lovisa sa...

Vad mysigt det ser ut!
Huvudsaken är inte hur det ser ut utan att du är snabbast haha!

Malin-Charlotta sa...

Hahaha! Ja eller hur, Lovisa, du har fattat galoppen ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...