31 augusti 2011

Mitt val när morgonen gryr

Det har varit en tid då jag inte alls sett skönheten och gåvan i att starta dagen tillsammans med solens uppkomst. Det har funnits en tid då mitt sinne varit grått och ögonen känts tunga och fulla med småsten när klockan ringt och täcket känts mer lockande än dagens ljus. Och det är faktiskt inte alls länge sen. Men så hände något, jag insåg lyckan i att se naturen vakna och det faktum att natten alldeles gratis gav mig en ny dag med nåbara möjligheter.

Är upprymd över att tiden då jag svor över mina tidiga mornar är förbi, för vem vill börja sin dag så? Allt jag behövde göra var att lägga mina tankar på det som var rosa i mitt liv istället för det som var grått. Att se gåvan när en ny dag startar med hjälp av tankens kraft. Tänk att det var så enkelt men ändå så svårt att förstå, att det var så jag ville leva mitt liv.

10 kommentarer:

Malin sa...

Underbart att du ändrat tankarna. Det är underbart att vakna till en ny dag (även om jag gärna skulle sova nån timme till för att vara helt utvilad).

Låter skönt att du gjort dina val. Jobbigt med ovisshet och funderingar. Klara mål är så mycket enklare.

Kan lova att om du bestämmer dig för att löpträna med en klubb och väljer AIK kommer du inte ångra dig. Massor med nya ansikten och sån positiv stämning. Pepp, klapp på axeln och beröm. Grymt kul!

klara sa...

Åh så härligt att höra att du kommit därhän :) För visst är naturen helt underbar :)

Malin-Charlotta sa...

Ja Malin & Klara, tänk vad våra tankar är kraftfulla och vad mycket vi får uppleva alldeles gratis genom att styra dom i rätt riktning.

Ska fundera på AIK, Malin, låter härligt! Blir till nästa säsong i så fall. Tack för Välkomnandet!

i min lilla lilla värld sa...

Bra tänkt. Jag är ganska bra på att se det positiva i det mesta faktiskt. Ingen mår bra av att må dåligt är lite mitt motto

Malin sa...

Bara att du hör av dig när du är sugen...och har tid dessutom (du verkar ju inte ha så mkt tid till övers ;), då är du så välkommen!

Malin-Charlotta sa...

Tack Malin! Tid finns alltid, det är bara frågan vad vi vill fylla den med. Och visst vore det härligt med nya bekantskaper och massa fart fylld träning. Så jag tror allt vi ses nästa år ;-)

Anna-karin L sa...

Så sant, vad fint att du påminner om att det är det är ju mitt liv jag lever, och varför ska det bara ha några få ljuspunkter i en grå vardag? Nej, bästa ä att se det rosa i det mesta, att älska det man gör just nu istället för att tänka att "det vore bättre om..". Lots of love fr Anna-karin

Malin-Charlotta sa...

Grå budskap som går att göra till rosa upplevelser är till för att föras vidare. Då blir världen helt enkelt mer rosa.

Massa kärlek till dig!

Linn sa...

Underbart att läsa allt detta. Din blogg åker rakt in på favoritlistan (i blogglistan som jag i övrigt rensat tom den senaste tiden :-)).

Malin-Charlotta sa...

Åhh Tack, Linn! Vilket privilegium du ger mig! Självklart möter jag dig med samma gåva. Förundras varmt över allt härligt som livet bjuder på nu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...