11 augusti 2011

Låt mig ge dig mina tankar

Jag står i kö på Ica. Framför kallpratar kassörskan och mannen som ska betala. Hon säger förfärat: Åh nu kommer regnet! Han svarar med bitter ton: Ja, det är ju snart helg! Klart det ska börja regna!

Jag går ut med min kasse, drar i mig den fantastiska doften av blöt varm asfalt och låter de små dropparna kittla på mina kinder. Jag njuter av den kommande ledigheten och känner glädjen av den nytta som regnet gör för vår natur.Jag ser sprudlande barn som plötsligt börjar leka i regnet och jag ser fåglar som dansar i vattnet längst gatan. Jag längtar efter en god bok och regnsmatter på fönsterrutan. Jag tänker: Tänk om jag kunde ge mina medmänniskor mina tankar och ge dom det jag ser, tänk vad världen skulle se annorlunda ut.


2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Jodu, DET skulle vara fantastiskt :) Sprida lite posiviteter runt om sig. Vissa människor går bara i moll hela tiden, mycket sällan i dur. Andra är som du, sprudlar i dur mest jämt och det är så uppfriskande! Visst finns det ALLTID nåt positivt i det vardagliga, i regn, i sol, i jobb, i ledighet, i kärlek, i hat, i sorg, i rädsla...vi lever och det är underbart! Kram på dig och dina fantastiska tankar!

Malin-Charlotta sa...

Visst är det en känsla av trygghet, att ha insikten det alltid finns något positivt att hämta.
Kram på dig, Trillis!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...