13 augusti 2011

Rekordsnitt på 50 kilometers cykling

Fredagskväll och vi känner doften av grillarna som pyr ute på landsbygden. Folket har tagit helg, sitter i den varma kvällssolen och njuter av stämningen. Vi är tre stycken, min kära sambo, min vän Pernilla och så jag som smeker  fram över asfalten och njuter av vår kväll som vi valde att tillbringa på två hjul. Cykelpasset drog till med ett rekordsnitt för både mig och Håkan och jag kände mig fruktansvärt stark i kroppen. Ni vet, sådär oövervinnerligt stark.

Sträcka: 50 kilometer
Medelhastighet: 31.8 km/tim
Medelpuls: 79 % 

6 kommentarer:

klara sa...

Wow Malin! Springa 1 mil och cykla 5! Jag är minst sagt imponerad. Jag blir själv väldigt sugen på att cykla när jag läser detta. det måste vara en enorm frihetskänsla att susa fram i naturen. Jag vann faktiskt en Nishiki racercykel (värd 9000kr) för 2 år sedan. det fanns dock inga ambitioner att cykla då så jag bytte cykeln mot en hybrid som jag sedan sålde förra sommaren (fick dock bara 5000 för den ). Ångrar att jag sålde den så här i efterhand för det hade varit kul att ha en riktigt fin cykel. Va fint att du och din sambo delar samma intresse. Att göra sån man gillar ihop med den man gillar är ju det bästa som finns :) Hoppas du får en fin Lördag!

Malin-Charlotta sa...

Hej & tack fina Klara!

Cykla är en upplevelse ur den bästa världen. Jag skriver ofta hur fantastiskt det är att susa fram med naturen som sällskap och jag tycker aldrig jag får orden att räcka till för att beskriva härligheten. Vill tro så Klara, att du kommer få en ny chans till en ny cykel, att som du säger, tiden var inte rätt då. Men den kommer. Jag skulle iaf önska att du fick det, för upplevelsen skull. Och visst är det underbart med två kärlekar i ett och samma paket. Min cykel och min kära sambo Håkan.

Önskar dig en fin kväll!

Karin - FitnessochHälsa sa...

Vilken härlig fredag kväll! Underbara sommar!

Malin-Charlotta sa...

Det är fina upplevelser att njuta av, dessa underbara sommarkvällar på två hjul. Är så glad över det!

LinaTriathlet sa...

Du är så grym på cykel, vilken medelhastighet!! Bra jobbat! Snygg bild! :)

Malin-Charlotta sa...

Tack Lina! Det har gått fort framåt, troligen för att det är så vansinnigt roligt och mina muskler har ett bra minne sen jag var liten då jag bodde på cykeln upp till 16 års ålder! Den kommer ihåg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...