21 augusti 2011

En helg i Skärgården gav tid till eftertanke och förändring


Fredag eftermiddag och min kära sambo överraskar mig med att be mig packa för en tredagars semester. Åh min fantastiska man, bäst på planeten är vad han är.

Muskö och sommarstuga i avskildhet med öppen spis och regnsmatter. Tysthet, kärlek och stillhet. Stockholms lördagsvimmel och lunch på Bianchicafet. Lyx. En planerad hemlig upplevelse gav en hissnande tur på Segway's runt Kastellholmen. Rädsla, mod och lycka. Tre rätters middag hos goda vänner på Värmdö med blicken på stjärnklar himmel och kroppen värmande i ett bubblande utomhus spa. Givande intryck i mötet med människan och rymdens tidlöshet. Överväldigande.  Morgondopp i Östersjön och frukost med utsikt över skärgården. Rädsla som övergick i värmande kyla tillsammans med naturen. En tur på Museet Livrustkammaren och vaktavlösning på Borggården. Fotograferade nyfikna turister, musikkår och svensk historia till minnet. Gröna lund och karuseller. Rädsla, panik, mod, skratt och kärlek.

Min helg gav mig mer än ett underbart paket av upplevelser tillsammans med min Stora Kärlek. Med mig hade jag mina tankar att vad jag än mötte, oavsett om det var gott eller ont, skulle jag göra mitt bästa. Jag mötte min rädsla för vatten genom att bada i havet. Jag åkte berg och dal bana fast jag var livrädd. Jag gav kärlek och respekt till mig själv genom att stå för mina åsikter i konversationer och jag åkte Segway trots jag var likblek och livrädd till en början. Jag vandrade runt hand i hand med min kärlek och tittade på människorna omkring mig och kände respekt för livet och mina medmänniskor.  Jag funderade på ett vilande sätt vad jag ville verkligen ha i mitt liv. Jag växte. Välkomnar förändringar i min tillvaro efter denna resa, positiva förändringar  som gör att jag tänker fortsätta ge mig själv det bästa. För det i sin tur kommer ge mina medmänniskor en bättre tillvaro. 

11 kommentarer:

Annie sa...

Fantastiskt vad underbart det låter. Vilken fin kärlek du har som tar med dig ut på så härliga upplevelseturer!

Malin-Charlotta sa...

Hej fina Annie!

Min Håkan är min Stora Kärlek, livkamrat och bästa vän. I alla väderlekar.

Hoppas du haft en kärleksfull helg du också!

Trillingnöten sa...

Det där låter som en fantastisk helg med många fina upplevelser och erfarenheter som du tar med dig in i fortsatta livet! Vad skönt det är att faktiskt visa sina åsikter och stå upp för dem! Och att utmana sina rädslor. Det är väldigt viktigt. Kram och hoppas starten på en ny vecka blir bra!

Anita sa...

Vet du vad!? Du är värd detta. Jag vet att du ger tusen tillbaka till min son på ditt sätt.

KRAMIS till er båda!

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

mYSIGT!

Malin-Charlotta sa...

Trillis: Utmana rädslor och stå upp för sina åsikter. WOWW! säger jag bara. Ge mig mer så jag får öva! Precis så känns det nu! Haha!

Hoppas du fick en bra dag med dina elever. Pirr i magen är fina grejer ;-) Kram!

Malin-Charlotta sa...

Kärmor min. Känns som min kärlek ska räcka ända ut till universum och tillbaka just nu. Å det är inte lite det. Både till min Håkan, till livet och till mig själv.

Oroshjärta: Denna mysighet tar jag med mig hem. För att ge den oftare till mig och Kärleken.

Tack för ni tittar in hos mig. Värmer gott i ett nyförälskat och nyfiket hjärta. Både på livet och på Kärleken.

klara sa...

Åh va fint att läsa detta. Tack också för dina uppmuntrande ord. Jag har just suttit och skrivit ett brev till FK. Även om de inte ändrar beslutet har jag iallafall fått sagt det jag ville och det är nog det som är viktigast. Sen har jag som tur var mina föräldrar som stöttar mig, jag vet att de kommer ställa upp. Måste jag hyra ut lägenheten får jag bo hos mamma och skulle det krisa ekonomiskt finns de där.
Terapin har jag återupptagit igen efter sommaren, var på möte idag och det var skönt att få släppa ut känslorna.
Va glad jag blir att läsa att du haft en sån härlig helg. Visst är väl stockholms skärgård helt underbart. Vi har sommarställe där på en liten ö, utanför Furursund. Vanligtvis brukar jag vara där hela sommaren med släkt och familj men i år valde jag att stanna hemma av lite olika anledningar. Men jag känner igen den där underbara känslan av att äta frukost med utsikt över havet, att vara nära naturen, höra vågorna skvalpa. Va modigt av dig att trotsa dina rädslor. Jag älskar vatten mn jag har full förståelse för att de finns de som skräms av det. Är så glad att du har din kärlek att dela allt detta med :) tack för att du finns här. Kram

Malin sa...

Blir glad av dina fina inlägg. Själv tycker jag du verkar mer klok som en uggla än dum som en åsna. Men ibland kanske man inte alltid kan tänka rätt. Ingen är ju felfri.

Vilken underbar helg du verkar ha haft! Mysigt med överraskning, skärgård och kärlek. Det kan man leva på länge.

Karin - FitnessochHälsa sa...

Underbart! Låter som att helgen var bra på många olika sätt!

Malin-Charlotta sa...

Klara, har svarat in din blogg, men det har du ju redan sett kom jag på! Haha!

Tack själv Malin, för du tittar in och delar med dig av dina tankar. Att dela bollplank är fina grejer :)

Hej Karin! Tack, helgen var fantastisk, jag vill faktiskt backa tiden och det är inte ofta jag känner så eftersom jag försöker leva mera NU. Men ibland så....

Ta hand om er!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...