13 augusti 2011

Vägen till målet på 10.000 meter är smärtsamt underbar

Tänkte ta upp mobilen och ringa en livlina för att skrika: Kom och plocka upp mig! Precis så kändes det.när benen började ta slut och jag inser det är 3000 meter kvar. Fick bita i rejält mentalt för att orka den sista biten, fokusera om tankarna på allt annat än den trötthet som försökte så omkull mig. Jag tittade aldrig på klockan under loppet, ville bara finna mitt tempo vilket jag så här i efterhand ångrar en aning. Kunde pressat mig under 48" gränsen om jag vetat det var så nära. Men, sparar det till framtiden. För det vet vi ju, att vägen till målet lika fantastisk som målet i sig. Lite blodsmak i munnen och stumma ben är sånt som hör sporten till. Och det blev ju faktiskt ett nytt personbästa. Med hela 1:23 minuter.

Stäcka: 10.000 meter
Tid: 48:13
Medelpuls: 88 % Maxpuls: 93 %



6 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Ah, jag känner igen känslan! Den får jag ett par gånger under ett pass :) Efter ca 15-20 minuter skriker kroppen till. Jag pressar ett tag och sen blir det bra och sen ytterligare en gång runt 40 min och i slutet av vad jag ska springa...När man vet hur det känns och att man faktiskt kan springa lite till, går det! Bra jobbat!! Det här går ju hur bra som helst! :)

Malin-Charlotta sa...

Hej tjejen!

Ja jösses, då är vi två! Började fokuserade på att se de tre kilometerna i korta etapper (nu ska jag ta mig till den kurvan därborta tex), precis som jag gör i cyklingen. Är ett bra tips! Det hjälpte mig vidare och blev väldigt förvånad över tiden när loppet var klart. Kändes inte som jag sprungit så fort.

Sköt om dig & tack för du tittade in!

Annie sa...

Åh vad härligt. Den där känslan när man pressat sig nästan över gränsen är fantastisk!

Malin-Charlotta sa...

Visst är den, Annie! Endorfinrus av det bästa slaget!

Malin sa...

Vad stark du är!! Grattis till PB! Du behöver verkligen inte oroa dig för torsdag!
Jag är positiv. Har sprungit tre gånger utan att känna nån smärta så jag hoppas det går vägen på torsdag. Inte i dina tider men hoppas ändå på hyfsat bra tempo. Vore ju kul med ett PB men man kanske inte kan hoppas på det när jag tränat så lite på sistone.

Malin-Charlotta sa...

Kommer gå kalas, Malin, klart det håller för dig! Dock vet jag faktiskt inte om jag kommer delta :( Har en vadmuskel som inte är 100 % och jag tror inte jag chansar på att bli sämre.Men det är ett tag kvar till torsdag, kan ju vara något tillfälligt.

Önskar dig stort Lycka Till! Ska hålla tummarna för dig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...