1 september 2011

Nya oväntade träningsrutiner

Det som en gång kändes otänkbart blir nu verklighet. En av förändringarna i mitt liv är att minska dosen på idrottsarenan. Idag ligger jag på åtta pass i veckan: Tre styrkepass, två löppass och tre cykelpass, vilket blir ca 15 tim/v. Med de val jag nu gjort, skulle jag behöva dubbelt så mycket fritid, då jag även har ett arbete på 100 %.
Det blev att kapa och trolla lite med tiden för att nå till drömmarnas horisont, så min träning får stå över en aning. Till en början sänker jag till sex pass för att testa hur det fungerar tidsmässigt, vilket blir ca 8-10 tim/v. Känns bra, har ingen ångest eller tårar i ögonen, bara glädje och nyfikenhet inför framtiden. Och det är väl så det ska kännas, när valen man gjort slår rosa slag i hjärtat?

5 kommentarer:

klara sa...

Du är klok Malin som ser vilka val du måste göra för att komma dit du vill. Härligt att höra att det inte orsakar ångest och tårar utan förväntan, det är ju så det ska vara. Och även om du drar ner på passen så tränar du ju långt mer än en vanlig Svensson :)
Tack snälla du för din kommentar också, den gjorde mig så otrolig glad :) Hoppas du får en fin dag!

Malin sa...

Ja ibland får man se över livet. Tyvärr hinner man inte allt. Det får inte bli för mkt så man blir stressad. Gäller att hitta en bra balans i livet.
Oj 8 pass i veckan, det är mkt. Jag som tycker att jag tränar mkt som tränar 4-5 pass i veckan :)

Malin-Charlotta sa...

Hej fina Malin & Klara!

För bara ett halvår sedan hade jag aldrig gjort det här valet. Men jag växer och med det kommer nya åtaganden som blir viktigare än att lägga ofantligt många timmar på träning. Jag verkligen älskar min idrott och det här beslutet är ju inte för evigt. Till nästa säsong är jag på full fräs igen, då mina idrottsliga mål slår betydligt högre än de jag presterat i år. Men för att komma dit, krävs en annan resa som jag gladeligen är resenär på!

Hoppas ni har en fin kväll mina vänner!

Trillingnöten sa...

Wow, det blir många timmar! Men är det inte härligt att göra det man tycker om så mycket så säg? Jag ser inte längre min träning som nåt nödvändigt ont :) Nu är det en del av mitt liv, något som jag gärna gör och gärna tar tid till. Inte 15 timmar, det skulle jag inte hinna tror jag :) Men i alla fall 6 timmar! En dröm skulle vara att faktiskt kunna kanske till och med jobba med träning...Vem vet!

Malin-Charlotta sa...

Vet du, Trillis? Följ vägen till din dröm ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...