27 augusti 2011

Dina tankar är skapande. Så, vem vill du vara?


"Du blir vad du tänker"

En av mina stora påfallande insikter på resan genom den personliga utvecklingen det senaste halvåret är kraften av mina tankar. Min självbild påverkas av mina tankar och min självbild påverkar mina handlingar. Det ena ger det andra. Så frågan är vad jag vill fylla mig själv med? Vad tycker jag själv att jag är värd? Vem vill jag vara? Något att tänka på, när vi ber om förändring eller står och väntar på att någon annan ska ge oss ett bättre liv. Kraften ligger hos dig. Ingen annan.

7 kommentarer:

klara sa...

Så sant så :)Du är så klok Malin! Jag tar till mig detta. Jag har burit på så mycket negativa tankar de senaste året men jag inser för var dag som går at jag måste se till att fylla mig själv med glädje för att jag ska kunna må bra.
Vad tråkigt att höra att du också råkat ut för felbehandling. Jag tror tyvärr det är väldigt vanligt men väldigt få som gör någon anmälan. Är man mitt uppe i en sjukdom är det inte alltid man har ork att ta tag i en anmälan. Jag vet dock att jag aldrig kommer att acceptera att bli behandlad så igen.

Malin-Charlotta sa...

Svarar i din blogg, Klara. Tror jag kan ge dig något här...

Tack för du tittar in. Jag blir full av kärlek!

Trillingnöten sa...

Bra! Precis så är det! Man kan bara påverka sig själv och sin situation och tankar är kraftfulla. De kan hjälpa och stjälpa en. Det kan man testa när man tränar. Vill man ta i lite extra ska man tänka "Jag kan! Jag är stark!" Börjar man tänka "Åh, vad jobbigt, nej nu orkar jag inte mer" då är det kört. Bra inlägg! Tack!

klara sa...

Tack fina du.
Jag önskar att jag kunde fokusera på att läsa. Har varit svårt så jag har lagt det åt sidan ett tag. Men jag känner och vet att man kan få mycket tröst och bra idéer från att läsa så jag vill börja göra det igen. Va bra att "Munken" är lättläst för det är det jag behöver :) Har du läst forstsättningen på den boken också? Minns inte titeln dock.
Kay Pollacks bok har jag inte läst men jag har hört många som talat gott om den.
Du har så rätt angående ordet måste. Jag hatar måsten så jag vet inte riktigt varför jag använder det. Kanske för att det känns säkrare än att säga jag vill och jag kan. Men man kan ju självklart träna upp sig att byta ut ordet måste mot något possitivt. Det Vill jag göra ;) Det är som med tankar och ord som det är med träning, man måste träna och öva, göra fel för att hitta rätt för att ta sig frammåt. Hoppas du får en skön söndag :)

ZtorZillen sa...

Så sant så sant!!!

Malin-Charlotta sa...

Finaste Klara! Du är så sann och du är så klok. Svarar i din blogg ikväll. Önskar dig en vänlig måndag.

Malin-Charlotta sa...

Hej ZtorZillen!

Välkommen och Tack för du tittar in på min blogg. När min arbetsdag är slut ska jag i lugn och ro titta in hos dig. Önskar dig en givande dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...