30 augusti 2011

Rusningstrafiken är över. Jag har gjort mina val.

Valen är gjorda och jag kan andas ut för att ta nya krafter och starta upp nästa resa. Jag följde mitt hjärta, tog det beslutet som innefattar mina innersta drömmar. Jag tänker, att om jag vill det tillräckligt mycket, hittar jag kraften och modet att ta mig framåt och vågar tänka stort. För egentligen vet vi ingenting om framtiden och det som är bakom oss kan vi heller inte göra någonting åt. Det som är verkligt för oss är nuet och jag vill inte vakna upp på äldre dagar och gråta mig döende över allt jag önskade att göra. Livet  pågår för fullt och jag tänker leva det. På mitt sätt, med mina drömmar, förvandlade till verklighet av min egna kraft.


4 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Åh vad skönt!! Nu är det alltså valt :) Och du gjorde som du lär :) Går den vägen du vill och nu är det dags att vara modig, säker och se framåt mot målet. Du kommer att lyckas! Stor kram vännen!

klara sa...

Åh så fint att höra :) Du är stark Malin som vågar satsa på din dröm. Jag är övertygad att du kommer att klara det, så länge du tror på dig själv kommer det gå bra. Jag blir ju lite nyfiken på vad det är du valt förstås. Tack för att du skrev detta inlägget för jag behövde höra just detta. Jag vill inte heller bli gammal och ångra allt jag inte vågade göra. Jag ska skriva ut det här inlägget och klistra in i min motivationsbok :)

Malin-Charlotta sa...

Min Klara! Om du visste vad rörd jag blir av detta, helt fylld av kärlek och nästintill även tårar. Tänk att mitt inlägg gav dig så mycket! Åh vad jag nu inser ännu mer att jag har valt rätt när det blir på det här viset!

Tusen miljarder miljoner Tack för att du finns i mitt liv!

Och jag kommer snart att berätta om mina val, är lite så jag är bara, att allt ska vara helt klart....å det är några små pusselbitar kvar. Dök nämligen upp ett "val i valet" idag. Ytterligare en sak att ta ställning till. Men till helgen, då kommer du kunna läsa om mina drömmar. Stor Kram!

Malin-Charlotta sa...

Åh tack Trillis! Dina ord värmer så gott och starkt i hjärtat. Tänk vad vi ger varandra stöd och kärlek här i bloggvärlden. Det är helt fantastiskt! Jag är oerhört tacksam <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...