16 augusti 2011

När en dröm kan bli verklighet


Min högsta önskan denna dag, var att få springa på fältet som en nyfödd kalv utsläppt på sommarbete. Låta min hud färgas gul och få dansa ikapp med randiga humlor. Jag skulle springa tills min kropp inte orkade mer, tills den var helt tom och full på en och samma gång. Sen skulle jag ligga upp och ner på marken och glo på den blågula världen med vidöppna ögon. Svettpärlorna skulle killa mig i ansiktet och humlorna skulle sitta på min nakna mage och sjunga. Jag skulle blunda, lukta och känna. Jag skulle ligga där på marken utan rädsla. Utan oro och tankar. Jag skulle le åt mitt ego och säga: Det här är min värld och du är inte min gäst idag. Jag skulle fylla min kropp med kärlek och respekt till mig själv. Så mycket att jag ärligt kunde dela ut till de som stod bredvid mig. Eller till de som stod långt bort. Det vore nå't det.

6 kommentarer:

Anna-karin L sa...

Åh, vad härligt det låter! Underbart:-D Fylla upp sig helt med kärlek o respekt så man kan stråla ut det till alla som behöver! Vilken bliss det är när man känner så!

Kraaamar humletjejen

Trillingnöten sa...

Verkligen ett inspirerande stycke! vad härligt om man kunde låta alla runt om sig få en dos att bra tänk och självförtroende...Så många drömmar som skulle gå i uppfyllelse, så mycket glädje som skulle spridas!

Malin sa...

Underbart!

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Plötsligt händer det....

Malin-Charlotta sa...

Allt finns inom oss.

Tack för ni tittar in och delar med er, det är så värdefullt för mig.

Matilda sa...

En egen värld. Som bara är ens egen dit ingen annan kommer in. Inte ens den som står oss närmast.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...