10 januari 2012

Hälsa & Kreativitet - om du vill ha hjälp att förändra ditt liv

En kurs har nått sitt slutmål. Det blev helt fantastiska möten med människor som delat av sitt innersta och upplevelsen att våga öppna mitt hjärta för människor jag inte ser och inte känner var till en början lite skrämmande och ovan men avslutades som det mest naturliga i världen.Värdefull kunskap kring självkänsla, självförtroende och problem lösningar och självinsikter från andra och självinsikter från mig själv. Listan kan göras hur lång som helst och mycket av det som jag tagit till mig har ni fått läsa i bloggen, fast i en annan skepnad. Jag pratar:

Personlig Utveckling
& Malins livsfilosofi har fått ett rejält tillskott i fröhögen

Hälsa och Kreativitet är en kurs som jag varmt rekommenderar till dig som vill växa som människa och önskar få kraft att bemästra sina tankeströmmar. Finns på Hampnäs Folkhögskola och tas in på motivering, man läser på 25 %. Vi var både män och kvinnor i åldrar från 19 år till drygt 60 år och vi jobbade utifrån  "Att välja glädje av Kaj Pollack".  Tills sist avslutar jag med en stark upplevelse jag fick, då jag efter ha släppt min rädsla berättade om en tufft tid  i mitt liv.


Ju mer vi delar med andra medmänniskor, desto mer får vi tillbaka
 Där har man i flera år stått och känt sig ensammast i världen och så görs upptäckten att det är precis tvärtom. Så skönt när man kan ha fel. 


12 kommentarer:

Annie sa...

Låter fantastiskt fint och som du har fått många nya insikter.

En dag ska jag också läsa kurser bara för att det utvecklar mig som person - en dag :)

Hoppas du har en fantastiskt fin tisdag!

Malin-Charlotta sa...

Åh, gör det Annie! Det är en uppmaning från mig till dig. När du är redo kommer läraren att uppenbara sig :)

Hoppas du haft en vänlig dag du med, Annie!

Linn sa...

Underbar kvällsläsning. Den kursen lägger jag på minnet. Det har gått upp för mig senaste dagarna hur mycket jag ÄLSKAR att lära mig nya saker. Att jag "går igång" av att få gå på en föreläsning, att läsa fackböcker, att se dokumentärer, att läsa psykologitidningen hos tandläkaren, att höra ICA-biträdet förklara hur kassasystemet utvecklats de senaste åren... Du förstår, litet som smått.

Och det bästa; det kommer aldrig att ta slut. Det kommer alltid att finnas nytt att sätta tänderna i för att få större insikt, mer förståelse, fördjupad kunskap...

Du skrev något om en talarkurs för ett tag sedan? Den sätter jag upp på min lista jag med.

Malin-Charlotta sa...

Åh min vän, nu tänker vi sådär lika igen, Linn..du vet. Jag bli alldeles 'hög' på kunskaps endorfiner, det enda som är synd är att jag har problem att minnas saker sen jag var sjuk,, men det ska gå att öva upp säger de som vet :-) Och öva på livet är ju bland det bästa vi vet!

Jo, det stämmer, talarkursen är med på min mållista 2012. Med skräckblandad förtjusning....

Karin - FitnessochHälsa sa...

Vad roligt att du är så nöjd med kursen! Tack för att vi får ta del av dina tankar och din filosofi på bloggen din!

Malin sa...

Vilken intressant kurs det verkar vara! Jag vill utvecklas mer och älskar att läsa böcker om personlig utveckling. Jag ska hämta mitt beställda bokpaket idag med bla böcker som du rekommenderat. Ska bli spännande att läsa.

Det är inte dumt med rea och speciellt inte när det är halva rea-priset. Nästan gratis :) Var bara sport-bh:n som var till ordinarie. Hade ett skriande behov av en ny :)

ZtorZillen sa...

Inspirerande! Har svårt att komma på något annat än just: inspirerande!

Karin sa...

Ja, visst är det skönt när man slås av att man inte är ensam i vad det nu än må vara! Alla är vi människor...

Malin-Charlotta sa...

Tack själv, Karin (Fitness & Hälsa)för att ni vill ta del av det jag har att berätta.

Malin-Charlotta sa...

Åh, Malin! Vad glad jag blir över böckerna..ska bli jättespännade att höra vad du tycker, men lovar att du kommer inte att ångra dig!

Malin-Charlotta sa...

Hej Karin.

Det är verkligen en insikt jag får ta del av mer och mer, att det motstånd vi stöter på här i livet, också har upplevts av någon annan. Att få dela och inse man inte är ensam kan bota många trasiga själar.

Malin-Charlotta sa...

Ztorzillen! Det är helt rätt ord. För mig med :-) Och om det smittar, då blir jag ännu lyckligare!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...