19 januari 2012

Ditt drömtåg har bara en tidtabell

De där små, svarta tankarna som får händerna att skaka, precis när vi spänner vår pilbåge. Sikten blir dimmig och målet är inte längre lika tydligt och hjärtat arbetar på högvarv. Du börjar tveka, klarsyntheten uppslukas av dina tankar om otillräcklighet.

Räcker du verkligen enda fram? Gör du rätt? Vad ska alla säga och vad ska alla tycka? Kan verkligen lilla du göra det där stora? 

Du sänker siktet i hopp om att du får längre fram ska få en ny chans, en ny möjlighet att förverkliga din dröm. Tveksamheten vann och du tänker: 

"Jag gör det sen. Längre fram ska jag förverkliga mina drömmar" 

Innan du hunnit andas har åren förflutit och du undrar varför aldrig pilbågen spändes igen. Du väntade på att någon skulle hjälpa dig, men du tog aldrig steget att be om hjälp. Du väntade på rätt tillfälle, men det rätta tillfället dök aldrig upp, för du hittade alltid något som stod i vägen. Du lurade dig själv med miljontals ursäkter att förverkliga dina framtida planer. Till sist var den stora drömmen så liten att du inte ens kunde känna doften av den. Och den dagen var det försent. Tåget hade gått. 

Det är du som har kraften. 
Det är Du som ska välja 
att hoppa på tåget. 
Ditt drömtåg



  

6 kommentarer:

Viktkamp sa...

Kolla min blogg, finns något till dig där :) <3

Malin-Charlotta sa...

Tack min vän! Ska titta på stuts! <3

Trillingnöten sa...

Drömtåget ja :) Drömtåget! Det kan ju också tuffa på i maklig takt eller gå x2000-snabbt :) Bara man kommer fram! :)

♥ Sojka ♥ sa...

Tack söta för din fina kommentar! :)

Som du säger så känns det som det kommer komma något gott ur detta. Jag ser framåt med spänning faktiskt!

Kram! :)

Malin-Charlotta sa...

Precis Trillis, bara man kommer med! Sen går det olika fort för olika människor :-)

Malin-Charlotta sa...

Du ska se det kommer möjligheter ur det som händer nu. Det är jag alldeles säker på Ann-Sofie.

Ha en fin fredag! Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...