23 januari 2012

Det där målfotot ..

Tänk om jag inte når ända fram, att jag kanske endast kommer halvvägs eller kanske så långt att jag snubblar på fel sida om mållinjen. Med hjärtat bultade på andra sidan linjen och själen ropande på den andra.

Faller världen ihop då, undrar jag? 
Slutar dröm hjärtat att slå och vill själen fly?

Nej, så klart den inte gör och det gör inte din värld heller. 
För det är på vägen fram lär vi oss och vi växer som människor genom att kliva ur vår trygghetszon. På så sätt blir målet en extra fin livsbonus.

Och vi kommer att resa oss för att hämta kraft och ta nya tag. Hjärtat och själen kommer att ropa återigen för tillsammans längtar de efter att skapa drömmar som du kan ta sikte mot.

Detta är en kärleksfull klapp på axeln till er som ofta dömer er själva hårt för att ni inte når dit ni vill. 


10 kommentarer:

Trillingnöten sa...

De där klapparna behövs ibland! Faktiskt! Världen går inte under :) Fast det kan kännas så :) Tack för påminnelsen!

Karin sa...

Tack du=) Kändes som en bra påminnelse för mig också. Du når en verkligen med dina texter.

Malin-Charlotta sa...

Vi ska vara snälla mot oss själva, tror det är något vi lätt glömmer i vår strävan på framgång.

Malin-Charlotta sa...

Tack Karin, det glädjer mig eftersom det är min strävan, att sprida budskapet jag har så stakt tror på!

Ta hand om dig!

Karin - FitnessochHälsa sa...

Sant. Ofta är vi för hårda mot oss själva. En klapp på axeln är då mycket bättre! Tack för de orden!

ZtorZillen sa...

Klappar tillbaka på din axel! Så sant som det va sagt!

Malin-Charlotta sa...

Ja, jag tror vi ofta är det, Karin. Men med påminnelse kommer vi en bra bit på vägen!

Malin-Charlotta sa...

Åh tack ZtorZillen! Vad go du är :-)

Matilda sa...

Den där dagen, den 23 januari när du skrev det här inlägget så fick jag uppleva två känslor.
Hopplösheten och den totala lyckan. 2 timmar innan jag fick mitt drömmars telefonsamtal satt jag och grät av hopplöshet, jag trodde drömmen hade flugit sin väg. Men 2 timmar senare insåg jag att drömmar uppfylls, bara man ger det tid. Allt löser sig, på något sätt.

Malin-Charlotta sa...

När en dröm faller banar det vägen för en ny. När en dröm blir verklighet ger det mod till att skapa nya.

Det blir som ett litet lyckohjul som snurrar så länge vi blåser liv i det :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...