23 december 2011

Äntligen ringde "Tomten". Och jag fortsätter bygga muskler

Resan tar inte slut, även om jag hoppats att just den här skulle ha gjort det. Två dagar innan julafton ringer min ortoped läkare och meddelar röntgen inte visade någonting, värsta tänkbara i mina öron, att inte kunna lokalisera det som gör ont. Isotopröntgen (en röntgen där man sprutar in vätska) föreslås eftersom han är säker på att det finns en spricka någonstans i underbenet. "De är svåra att hitta", säger han ödmjukt när han hör min långa suck. Nu lång väntetid (upp till 2 månader) och jag svär i telefon samtidigt som jag är glad över den vänlighet och förståelse jag möts av.

Det blir nya målmedvetna krafttag i väntan på besked, fortstätta trampa lätt på träningscykeln, simma och bygga muskler på överkroppen. När den här rehabperioden är till ända kommer jag ha en överkropp som Karl Alfred och ben som Betty Boop.

Faktum är att just den resan, har redan kommit en bra bit på väg.
Bilden är tagen igår när jag kom hem från gymmet och min man sa. 

....Har du sett dina armar.....? 
sen tog han ett foto
själv var jag mest frågande till vad han menade, själv ser man ju inte ...


9 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Wow! Vilka muskler :) Jag gillar verkligen armmuuskler! :) Trist att det ska ta sån himla tid med allt vad gäller sjukhus och skador...jag hoppas att detta inte överskuggar din jul!

Karin - FitnessochHälsa sa...

Håller med om att dina armar är grymma! Snyggt jobbat!

Tycker synd om dig att du måste vänta så länge på ett besked om din skada. Hoppas att du trots detta får en fin och mysig jul!!!

ZtorZillen sa...

Tycker armmuskler är det mest snygga å ha som just tjej...har alltid tyckt att det är superkvinnligt med sådana armar som just du har! Skitsnyggt, blir riktigt avis! Ha en underbar god jul du också!

klara sa...

Vilka armar Malin :)
Va bra att du fick svar innan helgen iaf. Men jag förstår att det är jobbigt att det inte kunde se vad det var som är fel. Jag har varit med om något liknande. För ca 6 år sedan halkade jag ute i snön och fick väldigt ont i höften. Jag trodde först det var muskulärt, gick till sjukgymnast mm. Försökte härdade ut ut några dagar men smärtan var så ihållande att jag var tvungen att åka in till akuten. Där blev det röntgen men man kunde inte se att det var något fel på de bilderna. Och det var det som var så jobbigt: jag kände ju i hela kroppen att det var något som var fel för jag kunde ju knappt gå. Men det fanns ju inget mer att göra än att åka hem igen. Föröskte åter igen härda ut smärtan men det blev bara värre och värre och tillslut åkta jag in till akuten igen. Nya röntgenbilder, men denna gång tog de fler bilder ur fler vinklar...och då såg de sprickan i höften. Kändes ju lite dumt att de inte tagit fler bilder redan vid första besöket. Men även om det inte var roligt att få reda på resultater så var det på sätt och vis 'ändå skönt att veta vad det var så jag visste vad jag skulle göra för att det skulle bli bra. I mitt fall kryckor och massvis med vila. Kunde inte gå, inte sitta och att ligga still gjorde t.om ont. Det var verkligen ett "wake-up" call för mig. Jag insåg faran med att vara benskör.

Jag hoppas de finner vad det är som gör ont för dig. Så du kan inte behöver leva i ovisshet. Att du ser "fördelarna" i det hela, med ökad överkroppsträning är ju himla fint. Önskar dig en riktigt GOd JUl min vän! Kram

Malin-Charlotta sa...

Åh Tack alla Fina! Jag är lite förvånad själv samtidigt som jag känt jag blivit starkare. Och då går ju ett plus ett ihop :) Och att beskedet överskuggar någon jul ska ni inte vara oroliga över, jag är väldigt glad jag slapp strida för att gå vidare men en ny röntgen.

Ha en underbar Jul allesammans!

Malin-Charlotta sa...

Klara, min fina vän. Jag svarar hos dig. Tänker mycket på dig nu i jul ska du veta <3

LinaTriathlet sa...

Så snygg du är!!

Önskar dig en riktigt God och härlig Jul!!

Annie sa...

My oh my Malin! Give me!
Vilka underbart snygga armar du har, de där skall jag också ha en dag. Mina biceps vill inte alls bygga som jag vill ;)

Trist att du skall behöva vänta ännu längre, väntan är så himla trist.

Hoppas du får en underbar jul med alla nära och kära. Njuter fullt ut och skippar julstressen.
God jul & kram på dig!

Malin-Charlotta sa...

*rodnar* men stort tack Lina!

Och Annie, jag har sett dina armar, de är ursnygga!

Det här med Julstress? Sånt har vi valt bort numera :-)

God vänlig Jul på Dig & Stor Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...